Saturday, May 18, 2013

Maafkan Ayie..

Assalamualaikum

Ya Allah Ya Tuhanku...ampunkalah dosa2 hamba Mu ini Ya Allah...mungkin kehadiran ku dalam dunia ini memberi kesusahan pada orang lain...dan jika pemergian ku selepas ini memberikan kebahagiaan untuk orang lain..sesungguhnya aq lebih tenang dan gembira..dan tidak aq menyesali atas kelahiran ku di dunia ini..kerna ku tahu tidak akan Allah ciptakan aq tanpa satu sebab dan hikmah..sunggug aq tak kuat untuk menulis coretan terakhir ini untuk umi dan aboh...terima kasih sebab telah melahirkan ayie di dunia ini..terima kasih kerna telah menjaga dan mendidik ayie sejak kecil lagi..sehingga ayie berada di tempat dimana umi dan aboh didik ayie dulu..kalau hari ini ayie masih lagi menyusahkan kalian..ayie mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki...mungkin silap dan salah ayie..ayie tak pernah nampak..tapi ayie cuba untuk buat kalian merasa bangga dengan ayie..mungkin malam ni malam terakhir ayie tidur kat umah..insyaallah ayie akan balik kat umah sendiri dimana hanya ayie yang berada dalam rumah tu..ayie tahu selama ni memang banyak ayie susahkan kalian..ayie tak mampu nak usaha sendiri untuk dapatkan sesuatu...tapi dalam hati ayie..suatu hari nanti bila ayie da keje..ayie nak sgt balas jasa kalian..tapi ayie tahu..mgkin semua tu x sempat ayie nak buat..ayie tak mampu nak jadi yang terbaik...tak mampu membahagiakan kalian..kita mungkin terpisah sebegini saja disaat ajal datang dan maut menjemput..ayie redha atas apa yang terjadi...insyaallah aklau panjang umur ayie..kita jumpa lagi...untuk Afifah bt Azmi tlong tgk2 kan umi dan aboh bila sy dah xde nanti..kuatkan semngat mereka..kalau awak kuat pasti mereka pun kuat..sebab mereka tahu awk yang paling rapat dengan saya...jagan awak tangisi atas pemergian saya..insyaallah saya tunggu kmau semua di jannah...ayie sayangkan semua..halalkan makan minum ayie,,halalkan segala yang pernha kalian berikan pade ayie dari kecik sampai besar..satu pun tak mampu ayie balas..cuma ayie mampu belajar rajin2 untuk buat kalian gembira..tapi lepas ni..xkan ada lagi orang yg selalu meminta2 dari kalian...insyaallah yang sebelum adalah menjadi yang terakhir..cuma satu yang ayie mintak..jangan pernah lupakan ayie bila ayie dah xde..doa dan al fatihah yang ayie perlukan semasa disana..airmata ayie xdapat lagi bertahan sepanjang ayie menulis warkah ini..ayie harap kalian bersabar tas apa yang terjadi...Y_Y

Wassalam

Sunday, March 3, 2013

Ana telah Bertunang


Hari-hari berlalu yang dilewati seakan sudah bertahun lamanya, namun yang perlu diakui ialah ianya baru beberapa minggu lalu. Iya, hanya beberapa minggu lalu. Berita itu aku sambut dengan hati yang diusahakan untuk berlapang dada. Benar, aku berusaha berlapang dada. Terkadang, terasa nusrah Ilahi begitu hampir saat kita benar-benar berada di tepi tebing, tunggu saat untuk menjunam jatuh ke dalam gaung. Maha Suci Allah yang mengangkat aku, meletakkan aku kembali di jalan tarbiyyah dan terus memimpin untukku melangkah dengan tabah. 

Aku hanya seorang Insyirah. Tiada kelebihan yang teristimewa, tidak juga punya apa-apa yang begitu menonjol. Jalan ku juga dua kaki, lihat ku juga menggunakan mata, sama seperti manusia lain yang menumpang di bumi Allah ini. Aku tidak buta, tidak juga tuli mahupun bisu. Aku bisa melihat dengan sepasang mata pinjaman Allah, aku bisa mendengar dengan sepasang telinga pinjaman Allah juga aku bisa bercakap dengan lidahku yang lembut tidak bertulang. Sama seperti manusia lain. 

Aku bukan seperti bondanya Syeikh Qadir al-Jailani, aku juga tidak sehebat srikandi Sayyidah Khadijah dalam berbakti, aku bukan sebaik Sayyidah Fatimah yang setia menjadi pengiring ayahanda dalam setiap langkah perjuangan memartabatkan Islam. Aku hanya seorang Insyirah yang sedang mengembara di bumi Tuhan, jalanku kelak juga sama... Negeri Barzakh, insya Allah. Destinasi aku juga sama seperti kalian, Negeri Abadi. Tiada keraguan dalam perkara ini. 

Sejak dari hari istimewa tersebut, ramai sahabiah yang memuji wajahku berseri dan mereka yakin benar aku sudah dikhitbah apabila melihat kedua tangan ku memakai cincin di jari manis. Aku hanya tersenyum, tidak mengiyakan dan tidak pula menidakkan. Diam ku bukan membuka pintu-pintu soalan yang maha banyak, tetapi diam ku kerana aku belum mampu memperkenalkan insan itu. Sehingga kini, aku tetap setia dalam penantian. 

Ibu bertanyakan soalan yang sewajarnya aku jawab dengan penuh tatasusila. 

"Hari menikah nanti nak pakai baju warna apa?" 

Aku menjawab tenang.. "Warna putih, bersih..." 

"Alhamdulillah, ibu akan usahakan dalam tempoh terdekat." 

"Ibu, 4 meter sudah cukup untuk sepasang jubah. Jangan berlebihan." 

Ibu angguk perlahan. 

Beberapa hari ini, aku menyelak satu per satu... helaian demi helaian naskhah yang begitu menyentuh nubari aku sebagai hamba Allah. Malam Pertama... Sukar sekali aku ungkapkan perasaan yang bersarang, mahu saja aku menangis semahunya tetapi sudah aku ikrarkan, biarlah Allah juga yang menetapkan tarikhnya kerana aku akan sabar menanti hari bahagia tersebut. Mudah-mudahan aku terus melangkah tanpa menoleh ke belakang lagi. Mudah-mudahan ya Allah. 

Sejak hari pertunangan itu, aku semakin banyak mengulang al-Quran. Aku mahu sebelum tibanya hari yang aku nantikan itu, aku sudah khatam al-Quran, setidak-tidaknya nanti hatiku akan tenang dengan kalamullah yang sudah meresap ke dalam darah yang mengalir dalam tubuh. Mudah-mudahan aku tenang... As-Syifa' aku adalah al-Quran, yang setia menemani dalam resah aku menanti. Benar, aku sedang memujuk gelora hati. Mahu pecah jantung menanti detik pernikahan tersebut, begini rasanya orang-orang yang mendahului. 

"Kak Insyirah, siapa tunang akak? Mesti hebat orangnya. Kacak tak?" 

Aku tersenyum, mengulum sendiri setiap rasa yang singgah. Maaf, aku masih mahu merahsiakan tentang perkara itu. Cukup mereka membuat penilaian sendiri bahawa aku sudah bertunang, kebenarannya itu antara aku dan keluarga. 

"Insya Allah, 'dia' tiada rupa tetapi sangat mendekatkan akak dengan Allah. Itu yang paling utama." 

Berita itu juga buat beberapa orang menjauhkan diri dariku. Kata mereka, aku senyapkan sesuatu yang perlu diraikan. Aku tersenyum lagi. 

"Jangan lupa jemput ana di hari menikahnya, jangan lupa!" 

Aku hanya tersenyum entah sekian kalinya. Apa yang mampu aku zahirkan ialah senyuman dan terus tersenyum. Mereka mengandai aku sedang berbahagia apabila sudah dikhitbahkan dengan 'dia' yang mendekatkan aku dengan Allah. Sahabiah juga merasa kehilangan ku apabila setiap waktu terluang aku habiskan masa dengan as-Syifa' ku al-Quran, tidak lain kerana aku mahu kalamullah meresap dalam darahku, agar ketenangan akan menyelinap dalam setiap derap nafas ku menanti hari itu. 

"Bila enti menikah?" 

Aku tiada jawapan khusus. 

"Insya Allah, tiba waktunya nanti enti akan tahu..." Aku masih menyimpan tarikh keramat itu, bukan aku sengaja tetapi memang benar aku sendiri tidak tahu bila tarikhnya. 

"Jemput ana tau!" Khalilah tersenyum megah. 

"Kalau enti tak datang pun ana tak berkecil hati, doakan ana banyak-banyak!" Itu saja pesanku. Aku juga tidak tahu di mana mahu melangsungkan pernikahan ku, aduh semuanya menjadi tanda tanya sendiri. Diam dan terus berdiam membuatkan ramai insan berkecil hati. 

"Insya Allah, kalian PASTI akan tahu bila sampai waktunya nanti..." 

Rahsia ku adalah rahsia Allah, kerana itu aku tidak mampu memberikan tarikhnya. Cuma, hanya termampu aku menyiapkan diri sebaiknya. Untung aku dilamar dan dikhitbah dahulu tanpa menikah secara terkejut seperti orang lain. Semuanya aku sedaya upaya siapkan, baju menikahnya, dan aku katakan sekali lagi kepada ibu... 

"Usah berlebihan ya..." 

Ibu angguk perlahan dan terus berlalu, hilang dari pandangan mata. 

"Insyirah, jom makan!" 

Aku tersenyum lagi... Akhir-akhir ini aku begitu pemurah dengan senyuman. 

"Tafaddal, ana puasa." 

Sahabiah juga semakin galak mengusik. 

"Wah, Insyirah diet ya. Maklumlah hari bahagia dah dekat... Tarikhnya tak tetap lagi ke?" 

"Bukan diet, mahu mengosongkan perut. Maaf, tarikhnya belum ditetapkan lagi." 

Sehingga kini, aku tidak tahu bila tarikhnya yang pasti. Maafkan aku sahabat, bersabarlah menanti hari tersebut. Aku juga menanti dengan penuh debaran, moga aku bersedia untuk hari pernikahan tersebut dan terus mengecap bahagia sepanjang alam berumahtangga kelak. Doakan aku, itu sahaja. 

........................................................................................... 

"innalillahi wainna ilaihi rajiun..." 

"Tenangnya... Subhanallah. Allahuakbar." 

"Ya Allah, tenangnya..." 

"Moga Allah memberkatinya...." 

Allah, itu suara sahabat-sahabat ku, teman-teman seperjuangan aku pada ibu. 

Akhirnya, aku selamat dinikahkan setelah sabar dalam penantian. Sahabiah ramai yang datang di majlis walimah walaupun aku tidak menjemput sendiri. 

Akhirnya, mereka ketahui sosok 'dia' yang mendekatkan aku kepada Allah. 

Akhirnya, mereka kenali sosok 'dia' yang aku rahsiakan dari pengetahuan umum. 

Akhirnya, mereka sama-sama mengambil 'ibrah dari sosok 'dia' yang mengkhitbah ku. 

Dalam sedar tidak sedar... 

Hampir setiap malam sebelum menjelang hari pernikahan ku... Sentiasa ada suara sayu yang menangis sendu di hening malam, dalam sujud, dalam rafa'nya pada Rabbi, dalam sembahnya pada Ilahi. Sayup-sayup hatinya merintih. Air matanya mengalir deras, hanya Tuhan yang tahu. 

"Ya Allah, telah Engkau tunangkan aku tidak lain dengan 'dia' yang mendekatkan dengan Engkau. Yang menyedarkan aku untuk selalu berpuasa, yang menyedarkan aku tentang dunia sementara, yang menyedarkan aku tentang alam akhirat. Engkau satukan kami dalam majlis yang Engkau redhai, aku hamba Mu yang tak punya apa-apa selain Engkau sebagai sandaran harapan. Engkau maha mengetahui apa yang tidak aku ketahui..." 

Akhirnya, Khalilah bertanya kepada ibu beberapa minggu kemudian... 

"Insyirah bertunang dengan siapa, mak cik?" 

Ibu tenang menjawab... "Dengan kematian wahai anakku. Kanser tulang yang mulanya hanya pada tulang belakang sudah merebak dengan cepat pada tangan, kaki juga otaknya. Kata doktor, Insyirah hanya punya beberapa minggu sahaja sebelum kansernya membunuh." 

"Allahuakbar..." Terduduk Khalilah mendengar, air matanya tak mampu ditahan. 

"Buku yang sering dibacanya itu, malam pertama..." 

Ibu angguk, tersenyum lembut... "Ini nak, bukunya." Senaskah buku bertukar tangan, karangan Dr 'Aidh Abdullah al-Qarni tertera tajuk 'Malam Pertama di Alam Kubur'. 

"Ya Allah, patut la Insyirah selalu menangis... Khalilah tak tahu mak cik." 

"Dan sejak dari hari 'khitbah' tersebut, selalu Insyirah mahu berpuasa. Katanya mahu mengosongkan perut, mudah untuk dimandikan..." 

Khalilah masih kaku. Tiada suara yang terlontar. Matanya basah menatap kalam dari diari Insyirah yang diberikan oleh ibu. 

........................................................................................... 

"Satu cincin ini aku pakai sebagai tanda aku di risik oleh MAUT. Dan satu cincin ini aku pakai sebagai tanda aku sudah bertunang dengan MAUT. Dan aku akan sabar menanti tarikhnya dengan mendekatkan diri ku kepada ALLAH. Aku tahu ibu akan tenang menghadapinya, kerana ibuku bernama Ummu Sulaim, baginya anak adalah pinjaman dari ALLAH yang perlu dipulangkan apabila ALLAH meminta. Dan ibu mengambil 'ibrah bukan dari namanya (Ummu Sulaim) malah akhlaqnya sekali. Ummu Sulaim, seteguh dan setabah hati seorang ibu." 

Sumber artikel : http://niqobgirl.blogspot.com/2010/01/saya-sudah-bertunang.html

Friday, February 22, 2013

Tension..!!!

arghhhhh...aq tension weh...bnyak mnde ag aq nak pkir weh...duk uma ase trtkan gile xde mmber2...ase nak blik hstel mlm ni je..:(..i need sumone to hear my prob..:(...sumpah aq tak kuat skang ni..aq tak thu da nak buat ape..kalau aq marah2 aq mintak maaf sbb aq mmg xde mod...mggu ni aq balik uma aq tak ckp bnyak..sbb aq trlalu fikirkan masalah yg mlnda aq..aq xlarat da nak hadapi sume ni..sume mnde atas kpla aq skang ni..arghhh..tnsion...ya Allah..bntulah hamba mu ini...aq thu aq bnyak dosa dgn mu Ya Allah...aq mmohon bantuan Mu ya Allah..nak mkn pom xde slera...hm...lau ini lah takdir Mu untukku kali ini..aq redha ya Allah..hnya Engkau yg tahu apa yng aq tdak tahu..

Thursday, June 7, 2012

Perpisahan Jua Kau Minta

Assalamualaikum perpisahan

malam ni mlm yg paling sedih untukku..apakah salah ku ya Allah hingga kau berikan aq ujian yg sebegini besar ya Allah...mungkin aq bukanlah seorang lelaki yg kau inginkan dalam hidup mu..tetapi aq cuba tuk mnjadi org yg trbaik dalam hdup mu..aq x mampu nak hadapi semua ni...aq rindukan ko..aq perlukan kamu...aq xkuat untuk hidup sorang2..malam ni aq mula hidup sorang2..aq mulakan hidup yg baru tanpa teman dihati..aq tak kuat ya Allah..aq mohon kepada Mu ya Allah..kuatkan lah hati ku ini ya Allah...malam ni kita berpisah setelah 1 tahun 5 bulan 5 hari kita bersama...kita mulakan haluan masing2...walaupun aq tak sanggup tuk lepaskan mu...aq terpaksa..walaupun ko ckap aq lbih bhgia kalau ko xde..sbnarnye aq lebih trseksa kalau ko xde..aq perlukan ko..slame ni semua benda yg kita buat kita kongsi bersama..kita ada masalah kita kngsi bersama...tapi lepas ni xde lagi da..sy ada masalh sy slesaikan sorang2..sy ade ssuatu pun sy xley kgsi ngn awk da..sekarang ni sy tak mampu tukar wallpaper henset sy yg ad skang ni..skang ni gmbar awk masih ade di screen hnset sy..tapi bile tgk gmbar awk..sy jadi sebak..sy mcm x percaya..hubungan yg kita bina slame ni musnah ngn sekelip mata..dan sy pun tak mampu tukar name awk dalam hnset sy..name awk still lagi "my love"..setiap kali sy bace n balas msj awk...sy akan iringi ngn air mata..sy x mmpu nak pendam semua ni..bile semua ni nak berakhir..?tapi insyaallah sy akan trima semua ni dengan hati yg terbuka..sy tahu sy bukanlah org yang terbaik untuk awk sebb tu awk mntak sy lepaskan awk...mgkin awk da jmpe org yg lebih baik dari sy dan lebih faham kan awak..sy doakan awk bhgia selepas sy tak lagi brsama awak...sy rindu nak bersama awk..tapi sy tahu semua tu hnyalah tinggal knangan yg x kan dapat digapai walaupun sekuat mane kita pertahankan kalau salah sorang dari kita dah tak ada hati lagi...sy tahu..selama ni sy bnyak marah2 awk...sy marah sbb sy sygkan awak...kalau sy tak marah...awk mesti xkan dapat blajar mcm skang n msti slalu jew wat prangai..alhamdulillah awk dah berjaya tingkatkan pointer awk kali ni..sy bangge ngn awk..awk...sy mntak maaf sbb sy dah buat awk sakit ati ataupun sedih selama ni...i love u until i die...i_i

hari ni dah dua hari kita tak bersama mcm dulu..i miss that moment...how can i get it back...why this happen to me.?terlalu jahat ke sy nih..?smpi skrang sy masih x boleh terima awk dah takde untuk sy...sy rase semua ni...tapi bila sy tampar muka sy...sy rasa sakit...dan sy sedar semua ni bukanlah mimpi dan ini adalah kenyataan...bukan niat sy nak mmpermainkan awk selama ini cuma 1 jew niat dihati sy...sy cuma nak jadikan awk seorang yg halal bg sy...sbb tu sy terkilan sgt bila awk buat mcm ni kat sy..sy x dapat terima lagi wak...sy perlukan awk dalam hati sy...ssungguhnya sy da takde hati lagi tuk org lain..sy hnya ada awk sorang jew..biarlah ap org nak ckap...sy mmg gilakan awk...sebb awk org yg pertama buat sy mnitiskan air mata...sy mmg susah nak titiskan air mata tuk perempuan melainkan perempuan yg betul2 sy syg n cinta...skang sy tahu...slepas air mate sy mnitis..sy sedar...awk lah org yg paling sy syg n cinta...awk...andai kate awk da jmpe lelaki yg lebih baik dari sy...awk knalkan pada sy ep...agar sy tahu awk da ade org lain yg boleh jgekan awk agar sy tak lagi fikirkan awak...awk..sejak kite brsama  walaupun sy jahat tapi hati sy xpernah jahat ngn awk..walaupun sy msj ngn pmpuan lain tapi hati sy hanya sygkan awk dan tak pernah ad untuk org lain..awk...nape awk x mcm sy..lepas awk msj ngn laki lain hati awk terus berubah...ap semua ni..?tak cukup ke kasih syg yg sy berikan selama ni..?awk...awk nak tahu..?smpi skang gmbar awk still jd wallpaper nset sy dan name awk dalm phne sy still lagi sy x tukar sbb sy perlukan awk...tapi bila sy tgk semua tu sy jadi sebak...sy xnak lupakan awk...biar tiap kali sy tgk gmbar awak Allah akan faham ap yg sy inginkan...awk...tiap kali sy on9..pasti sy akan usha fb awk...sbb sy nak tgk kot2 ade org post pape kat wall awk..kot ad org yg ske sbb awk da single skang...sy tahu sy tak patut buat camni...smpi bila sy perlu camni...T_T

#saya dah x tahan titiskan air mata sy...smpi bile sy perlu mnangis..?T_T

Wednesday, May 23, 2012

Puisi Untuk Mu


Kekasih...
Mengapa hatimu berubah
Dan mengapa kau menghilangkan diri mu
Setelah diriku mula menyintai mu
Apakah salah ku.?
Di mana janji lafaz setia
Yang pernah kau ucapkan dulu

Kekasih...
Semerah api di hatiku
Sepanas kasihku terus membara
Kau siram cinta yang menyala
Sehingga perasaan cinta terus membuak-buak

Kekasih...
Kan ku cari cahaya
Dalam kegelapan malam
Untuk mencari cinta kita
Kau padamkan semua
Kita terus sesat dalam kegelapan
Sehingga semuanya hancur dek kerana kegelapan

Kekasih...
Jika kau tak lagi cinta
Katakan saja agar ku mengerti
Supaya tidak lagi ku menunggu mu
Bertahum menanggung rindu
Seabad kasih berpadu

Kekasih...
Di mana janjimu yang dulu
Katamu aku kau rindu
Sehari tidak bertemu
Bagaikan setahun membisu
Hinggaku menjadi keliru
Diam membisu.

#ikhlas dari kekasih hati mu...T_T

Monday, May 21, 2012

Kerna Kasih & Rindu Hadirnya Cinta

Assalamualaikum cinta,

Andai ini yang perlu ku lakukan untuk kebahagian kita berdua, akan lakukan dengan seikhlas yang mungkin. Tak akan pernah ku sedih akan semua ini walaupun hati ku terpaksa menipu diri sendiri. Biarlah aku berkorban untuk masa depan kita bersama. Andai ini yang kau pinta dari ku, akan ku penuhi permintaan mu itu walaupun apa yang ku minta tiada apa2 balasan dari mu. Siapa sangka yang dulunya kita bahagia tapi sekarang kita ke arah berduka. Kita hanya mampu merancang dan Dia menetukan segalanya. Dalam kita merancang biarlah kearah positif dalam memikirkan hari2 yang akan datang.

Andai aku sering terasa hati dengan mu, maafkan aku kerana itulah sikapku dari dahulu hingga sekarang. Mungkin diri mu tidak dapat menerimanya dan mungkin diri mu telah bosan dengan perangai ku. Bukan ku pinta semua itu tetapi itulah jiwa ku sebagai seorang insan yang benama seperti dalam I/C ku. Andai diri mu sudah bosan, katakanlah padaku agar tidak engkau merasakan keperitan di saat hidup bersama ku. Bukan ku nak tunjuk baik kepada mu tetapi inginku menjadikan mu orang yang terbaik di mata hati ku.

Cinta bukan hanya dimata dan bukan hanya dengan kata2. Tetapi cinta hadir dari dalam jiwa. Biarlah jiwa berbicara tentang cinta. Tanpa kasih sayang dan rindu makan cinta tidak akan pernah hadir. Sayang, bila kasih sayang abang curahkan pada sayang tetapi bila rindu itu tidak dipedulikan, maka cinta itu tidak akan hadir. Bukan hanya untuk membuang masa abang nak bercakap dengan sayang setiap malam.. Tetapi adalah untuk mengubati rindu abang terhadap sayang. Bila kasih sudah diberi dan rindu sudah terubat. Maka hadirlah sang cinta abang di dalam jiwa sayang. Makin kita rapat makin kuat ikatan cinta kita.

Tiada apa yang inginku luahkan kepada mu sayang. Hanyalah sedikit luahan hati yang ingin menjelaskan kepada mu mengapa ku ingin mu selalu ada untukku setiap malam. Hanyalah untuk mengubati rinduku padamu dan bukannya untuk menemani ku dikala ku sedang bosan. Tidak pernah terlintas niatku untuk membuat mu teman ku dikala ku kebosanan tetapi adalah untuk mengubati rinduku pada mu. Rindu adalah sakit yang bila ditahan makin parah bila tidak di ubati dan kita tidak dapat ubati dengan ubat demam tetapi hanya dengan orang yg kita rindu mampu membuatkan kita kembali ceria.

Wassalam rindu...T_T

Friday, May 18, 2012

Demi Kebahagiaan Mu

Assalamualaikum cinta,

Indah cinta kerana kebahagiaan yang dirasai, buruk percintaan kerana kedukaan yang dialami. Dalam percintaan pasti ada madu dan adanya racun. Mungkin pembaca blog ni dah boring dengan tulisan aku asyik tentang cinta, tapi itulah tujuan aku membina blog ini agar aku dapat meluahkan apa yang aku rasakan dalam hati ini. Dikala aku kesedihan, aku akan menulis tentang apa yang membuatkan aku sedih. Disaat coretan ini ditulis, tiada satu pun tokok tambah yang aku tulis melainkan dari hati ku. Malam ini akan ku ceritakan tentang aku dan si dia lagi. Aku tak punya tempat untuk mengadu kesedihan dikala aku bersedih. Semalam aku call si dia untuk membincangkan tentang kami. Selama aku tak diberi peluang untuk bincangkan tentang masalah kami sebab si dia asyik sibuk dan malam asyik tidur awal. Tapi semalam pada pukul 2.10 a.m aku call si dia untuk berbincang tentang apa yang terjadi antara kami. Pada awalnya memang si dia tidak berminat untuk bercakap tentang semua ni sebab dah lewat malam. Aku tahu masa tu memang tidak sesuai, tetapi bilakah lagi dapat ku bercakap dengan si dia untuk selesaikan masalah ini. Setelah aku jelaskan semuanya baru si dia faham. Sayang, tidak pernah ada niat dihati abang untuk mengongkong sayang. Abang tak suka dikongkong dan abang tak suka mengongkong. Abang tahu semester sayang akan sibuk, tidak pernah pun abang ganggu sayang dalam pelajaran, tak perlu sayang nak pesan2 pada abang sebab abang dah faham macamana rasa apa yang akan sayang rasa nanti. Sesungguhnya memang abang tak boleh berjauhan dengan sayang walaupun sesaat, tetapi abang faham kita masih belajar dan ingin berjaya. Jika kita hanya mengikut kehendak maka terjunamlah kita ke lurah kegagalan. Sayang, sekarang ini abang hanya ikut apa yang sayang inginkan walaupun abang terpaksa memendam rasa dalam hati abang demi nak tengok sayang bahagia dan tidak lagi mengungkit apa yang sayang tidak puas hati. Abang tahu abang bukan orang yang selalu memahami sayang. Abang buat semua ni adalah untuk sayang dan bukanlah untuk abang. Sayang, andai tiada lagi abang di dunia ini. Sayang ingatlah apa yang sayang minta abang dah tunaikan. Abang nak tgk sayang bahagia sebab abang cintakan sayang. Sayang, andai tak dapat lagi kita bersua, maafkan abang ep sebab abang terpaksa pergi. Sayang, abang akan tunaikan segala kemahuan sayang selagi abang mampu. Akan abang lalui semua ini dengan hati yang redha dan tabah. Jika itu yang sayang cari selama ini akan abang berikan walaupun abang sedikit berubah untuk melihat sayang bahagia. I Love U Sayang...Walaupun disaat ini hati abang sedikit terasa dengan apa yang sayang katakan, abang terima dengan ikhlas...~_~

Wassalam rindu....
There was an error in this gadget

Popular Posts

BMI Calculator