Wednesday, February 15, 2012

Kenapa Perubahan yang Terjadi..?

Bismillahirahmanirahim...entah kenap kbelakangan ni mcm2 masalh yang aq hadapi...apa lah yang tak kene dengan aku ni kan..sebnarnye tujuan aku menulis malam ni, aku just nak kongsi dengan korang perasaan aku mlam nih..entah la..sedih sgt kan bila org yang kita syang sangat2 tiba2 je berubah perangai..aku pun tak tahu kenapa..setiap malam bila masa skype kitorang mesti gaduh...banyak benda yang berubah kat diri dia..dulu dia tak pernah lawan cakap aku...tapi sekarang dia asyik lawan je ckap aku..x de pun rasa hormat kat aku yang ade depan dia...dulu kalau cakap ngan aku bukan main lembut lagi..tapi sekarang kasar jew bunyi...kenapa semua ni terjadi..aku xnak perkara buruk terjadi...aku berdoa pada Alah semoga panjangkan jodoh kami sehingga kami di ijab kabulkan..Ya Allah, jika si dia adalah jodohku, kau eratkan lah kami dengan kebahagiaan dan jikalau si dia bukanlah jodohku, selamatkanlah kami dari sifat benci membenci...aku sayang kat ko, aku cintakan ko...tapi nape jdi mcm ni...bnyak sgt awk berubah..tapi sy malas nak cerita kat sini..sy tak nak org lain tahu...awk..saya tanye knape...?kanpe awk tak jawab..?susah sgt ke soalan sy tu..?ke awk da mula untuk belajar melupakan or bencikan saya..?saya tahu sy bukan lelaki yang ada rupa, lelaki yang tahu nak marah awk jew kalau awk buat salah, lelaki yang x pandai nak jage awk, lelaki yang selalu xde untuk awak, lelaki yang tak pernah sempurna untuk awak...sya tahu kekurangan saya...saya da cuba jadi yang terbaik untuk awk..tapi saya tahu lebih ramai kat luar sana org yang lebih baik dari saya..niat saya nak jadikan awk isteri saya dan bukan lah untuk main2..saya tahu saya selalu marah2 awk kan..tapi awk tahu x nape saya marah..?awk tak tahu kan...saya marah awk sebab sy sayang awk...saya nak awk jew dalam hidup saya..saya tak nak awk terus berubah hingga sampai satu saat awk pergi tinggalkan saya...sebelum semua tu terjadi...saya mintak sagt awk terus terang dengan saya...saya janji saya tak kan marah awk lagi...n saya janji saya takkan ganggu hidup awk lagi lepas tu..kalau betul awk nak hidup tanpa saya..awk juz bgtau saya.insyaallah saya lepaskan awk..tapi saya janji dengan diri saya...saya takkan cari pengganti awk dalam hati saya..sbb saya dah takde hati kat mane2 prempuan da leas sya kenal dengan awk,,,awk tau kan camne sy dulu...n saya x nak jadi mcm dulu...sy perlukan awk sebnarnye..sy nak awk yang mcm kite baru knal jew..awk sorang yang lembut...awk tak pernah tinggikan suare awk..awk x pernah x jawab kalau saya tanye..dan andailah kata sy mmg lah bukan utnuk awk..maafkan saya...tapi sy bersumpah..sy memang x boleh hidup tanpa awk..awk...i love u so much...jiwa saya jiwa halus..kalau hal camni terjadi pasti saya akan lepaskan mutiara panas saya membasahi pipi untuk tenangkan hati saya..

Saturday, February 11, 2012

Kesakitan Yang Dirasai...Y_Y

assalamualaikum.. hummm....nape ep aq slalu jew sakit kepala kblakangan nih...sakit kepala kalau sikit2 tak pe lah..tapi ni macam nak pecah kepala otak aku nih...Y_Y...ape yg aq nak buat nih...hampir setiap malam aq akan sakit kepala...aku tahu ni semua dugaan Allah terhadap ku..aq redha mnghadapi dugaan yang DIA berikan kepada ku...tapi pernah ku terfikir..apkah yang akan terjadi disebalik musibah yang aku alami sekarang ini...apakah ini petanda yang aq tak kan hidup lebih lama lagi kat dunia nih...Y_Y...tapi kalau tu lah petanda nye..aq redha dan akui semua kehendakNYA....akan ku cuba melawan kesakitan ini...tapi bila ku berkeras untuk melawan..mata ku akan berair menahan kesakitan ini..tak dapat ku gambarkan kesakitan yang ku alami ini...hanya aku yang dapat merasakan semua ini...kesakitan yang mnyebabkan air mata ku mengalir...ku menulis coretan ini bukan untuk meminta simpati dari korang semua..tapi aku cuma ingin berkongsi kesakitan yang ku rasakan ini...aku miintak supaya korang2 yang bace coretan ku ini dapat mendoakan agar aq dijauhkan dari segala penyakit...doakan agar aq selalu sihat untuk beribadat kepadaNYA...mmg aku tidak dapat membalas jasa2 korang yang mendoakan kesejahteraan aku, tapi hanyalah DIA saja yang dapat membalas jasa2 korang yang telah mendoakan aku..tapi andai kata x sempat ku hidup lebih lama diatas muka bumi yang indah ini...aku memohon seribu kemaafan...dan halal kan lah segala makan minum ku, ilmu2 yang telah korang berikan padaku ini...tiada apa yang dapat ku balas kan cuma ku berdoa agar korang semua tergolong dalam orang2 yang beriman...T_T

Kisah Sedih Menjelang 14 Februari 2012...


Adik cuma nak tanya Ibu, kenapa begini jadinya? 


Bu, adik cuma ingin bertanya...
Rasanya Ibu tak akan mampu menjawabnya...

Ibu ingat 14 feb tak?...
Malam tu ibu ada janji temu...
Ibu jumpa jejaka tu...
Ibu kata dia cintakan Ibu...

Benarkah Bu?
Dia puji dan puja Ibu...
Dia rayu dan belai Ibu...
Katanya cintanya hanya untuk Ibu...

Benarkah Bu?
Ibu terkhayal dengan pujukannya...
Ibu terbuai dalam bicaranya...
Ibu terlena oleh bisikannya...

Benarkah bu?
Ibu tak kisah dia peluk Ibu...
Ibu izin dia sentuh jasad Ibu...
Ibu puas dapat buktikan setia Ibu...
Macam dia kata.. 
Dia mahu bukti cinta dari Ibu...

Tapi benarkah Bu?
Masa berlalu,
Hari ini lepas 9 bulan...
Pohon yang Ibu dan lelaki tu tanam telah membuahkan hasil...
Hari ini buah cinta Ibu dan Dia telah terzahir...
Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah lahir...

Tapi benarkah bu?
Kenapa dia tidak sama menyambut adik?
Kemana dia telah pergi tidak azankan adik?
Mengapa ibu pun benci adik?
Sedangkan inilah semaian tanda cinta Ibu dan Dia?
Dan yang adik ingin Ibu jawab...
Mengapa Ibu buang adilk?

Mengapa Bu?
Tak terasakah sakit dan perit?...
Tak berbakikah kasih dan sayang?...
Dan... Tidak lagikah ibu berTuhan?

Benarkah soalan adik, Ibu?
Benarkah begitu, Ibu?

Adik cuma nak tanya je, Bu....
Jangan marah adik ya, Bu...
Adik tak kisah kalau mereka cakap adik anak haram...
Di sisi Tuhan, yang haram itu bukan adik...
Tapi, yang haram itu perbuatan Ibu...

Apapun, terima kasih Bu...
Tanpa Ibu, adik takkan dapat melihat dunia..
Biarpun sekejap...
Adik puas dapat jadi anak Ibu...
Moga Ibu kembali ke pangkal jalan..
Moga... Kepada ALLAH jua Ibu berTuhankan

Selamat tinggal Ibu...
Adik pergi dahulu...

Wednesday, February 1, 2012

Sakit Kepala...-_-

hummm...sakit kepala terasa lagi...hummm...asyik sakit kepale jew..nape ntah ngan aq nih...asyik cmni jew..maybe tak ckup tidur kot..bnyak sangat mnde yg nak dipikirkan kot..kelas asyik habis lewat jew..malam lak study..lpas study layan my syang dlu...maybe sbb tuh kot aq sakit kepala skmo..maybe ade hikmah di sebalik semua ni kot...xpe lah...aq redha dengan apa yg terjadi ke atas ku ini....xpelah..aq sakit kepla ni pom sbb aq nak layan syang aq jugak..aq buat semua nih untuk dia...xpe...lagipun aq xleyh tido kalo mlm2 aq x dengar sore die...aq perlukan die dalam hidupku...tak pernah ku lupakan dia pom walau sesibuk mane pom aq...xkan pernah aq biarkan dia keseorangan..tapi nape kebelakangan nih kitorang asyik gaduh jew..padahal aq dah cuba untuk kawal semua nih...biar x terjadi..aq xnak pom gaduh ngn si dia...aq syg kan dia dan hubungan yg telah kami bina nih..aq rase smpi kat cni jew aq dapat tulis untuk kali nih...aq sakit kepala sgt doh ni...andai ada umur yg panjang..pasti blog ni akan di update lagi..assalamualaikum...
There was an error in this gadget

Popular Posts

BMI Calculator