I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, May 21, 2012

Kerna Kasih & Rindu Hadirnya Cinta

Assalamualaikum cinta,

Andai ini yang perlu ku lakukan untuk kebahagian kita berdua, akan lakukan dengan seikhlas yang mungkin. Tak akan pernah ku sedih akan semua ini walaupun hati ku terpaksa menipu diri sendiri. Biarlah aku berkorban untuk masa depan kita bersama. Andai ini yang kau pinta dari ku, akan ku penuhi permintaan mu itu walaupun apa yang ku minta tiada apa2 balasan dari mu. Siapa sangka yang dulunya kita bahagia tapi sekarang kita ke arah berduka. Kita hanya mampu merancang dan Dia menetukan segalanya. Dalam kita merancang biarlah kearah positif dalam memikirkan hari2 yang akan datang.

Andai aku sering terasa hati dengan mu, maafkan aku kerana itulah sikapku dari dahulu hingga sekarang. Mungkin diri mu tidak dapat menerimanya dan mungkin diri mu telah bosan dengan perangai ku. Bukan ku pinta semua itu tetapi itulah jiwa ku sebagai seorang insan yang benama seperti dalam I/C ku. Andai diri mu sudah bosan, katakanlah padaku agar tidak engkau merasakan keperitan di saat hidup bersama ku. Bukan ku nak tunjuk baik kepada mu tetapi inginku menjadikan mu orang yang terbaik di mata hati ku.

Cinta bukan hanya dimata dan bukan hanya dengan kata2. Tetapi cinta hadir dari dalam jiwa. Biarlah jiwa berbicara tentang cinta. Tanpa kasih sayang dan rindu makan cinta tidak akan pernah hadir. Sayang, bila kasih sayang abang curahkan pada sayang tetapi bila rindu itu tidak dipedulikan, maka cinta itu tidak akan hadir. Bukan hanya untuk membuang masa abang nak bercakap dengan sayang setiap malam.. Tetapi adalah untuk mengubati rindu abang terhadap sayang. Bila kasih sudah diberi dan rindu sudah terubat. Maka hadirlah sang cinta abang di dalam jiwa sayang. Makin kita rapat makin kuat ikatan cinta kita.

Tiada apa yang inginku luahkan kepada mu sayang. Hanyalah sedikit luahan hati yang ingin menjelaskan kepada mu mengapa ku ingin mu selalu ada untukku setiap malam. Hanyalah untuk mengubati rinduku padamu dan bukannya untuk menemani ku dikala ku sedang bosan. Tidak pernah terlintas niatku untuk membuat mu teman ku dikala ku kebosanan tetapi adalah untuk mengubati rinduku pada mu. Rindu adalah sakit yang bila ditahan makin parah bila tidak di ubati dan kita tidak dapat ubati dengan ubat demam tetapi hanya dengan orang yg kita rindu mampu membuatkan kita kembali ceria.

Wassalam rindu...T_T

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

BMI Calculator